Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna

 Czynsz
Idź do strony 1, 2  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Smalecwks
Administrator


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:05, 02 Gru 2009    Temat postu: Czynsz

Czy ktoś się może orientował co kryje się dokładnie pod punktem "zaliczka na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej"? Czy jest w tym jakiś fundusz remontowy? Ten punkt u mnie to aż 116 zł, trochę dużo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smalecwks
Administrator


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:17, 11 Gru 2009    Temat postu:

Byłem się dowiedzieć, to jest:

- sprzątanie
- konserwacja windy
- prąd w częściach wspólnych
- ubezpieczenie
- konserwacja budynku

Szkoda, że nie wyszczególnili wszystkiego dokładnie, a do tego jeszcze dojdzie fundusz remontowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 13:57, 11 Gru 2009    Temat postu:

Liczac 212 lokali po 116zl faje 25tys miesiecznie.

Ciekawe jak wyglada konserwacja budynku kazego miesiaca i ile wynosi miesieczna rata ubezpieczenia oraz co ono obejmuje.
Powrót do góry
xvzok



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:26, 14 Gru 2009    Temat postu:

Mysle ze mozna poprosic agbud o przedstawienie faktur
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Nie 10:47, 14 Lut 2010    Temat postu:

mysle, ze powinnismy zalozyc wspolnote (bo do tej pory chyba jej nie ma?) i powaznie zastanowic sie nad wyborem zarzadcy nieruchomosci. firma ewidentnie nie radzi sobie z problemami technicznymi pojawiajacymi sie na biezaco i jest opieszala w dzialaniach. poza tym z tego co pamietam, koles z wrobudu mowil, ze dopoki wspolnota sie nie zalozy formalnie, to agbud jest zarzadca wybranym przez nich odgornie, stad ceny za ich uslugi sa wyzsze, z tego co pamietam, mialo byc 7zl/m2 tak mniej wiecej to licza, po zalozeniu wspolnoty cena ma ta bardzo sie obnizyc. mysle, ze powinnismy o tym pomyslec...
Powrót do góry
xvzok



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:09, 14 Lut 2010    Temat postu:

Wspomnoty sie nie zalozy poki agbud nie zwola spotkania.
A spotkanie będzie:
Cytat:
Zebranie Państwa Wspólnoty planowane jest na 10.03.2010 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Nie 11:16, 14 Lut 2010    Temat postu:

a gdzie ono sie odbedzie jesli moge zapytac ?
Powrót do góry
gudziaba



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:41, 14 Lut 2010    Temat postu:

gdzie i o której? nic nie słyszałam o żadnym zebraniu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smalecwks
Administrator


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:58, 15 Lut 2010    Temat postu:

Apelowałbym, żeby było po 18
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariola



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:15, 23 Lut 2010    Temat postu:

Jeżeli powołamy Wspólnotę, będziemy mogli kontrolować wydatki, ich kwoty i zasadność.Wiadomo, że Zarządca może wziąć firmę która np wywiezie śmieci i uporządkuje teren za 100 zł albo też inną która wykona tę samą pracę za 300 zł... Tak długo jak nie ma Wspólnoty, przed nikim nie musi się tłumaczyć z takich wyborów... Jeżeli w planowanym terminie / tzn. 30 marca/ odbędzie się zebranie członków Wspólnoty, to sami we własnym interesie musimy przypilnować aby na zebraniu było przynajmniej tylu właścicieli mieszkań aby ich głosy dały najmniej 50% udziałów, gdyż z moich informacji wynika, że tylko taka reprezentacja pozwoli nam na zmianę Zarzadcy. Zatem już trzeba pomyśleć o wzięciu pełnomocnictw od tych właścicieli którzy nie mogą być obecni na zebraniu. Musi też być obecny notariusz, gdyż w innym razie wynik głosowania może być nieważny w świetle prawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michał z B3



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Sieradz

PostWysłany: Śro 8:34, 24 Lut 2010    Temat postu:

Mariola napisał:
Jeżeli powołamy Wspólnotę, będziemy mogli kontrolować wydatki, ich kwoty i zasadność.Wiadomo, że Zarządca może wziąć firmę która np wywiezie śmieci i uporządkuje teren za 100 zł albo też inną która wykona tę samą pracę za 300 zł... Tak długo jak nie ma Wspólnoty, przed nikim nie musi się tłumaczyć z takich wyborów... Jeżeli w planowanym terminie / tzn. 30 marca/ odbędzie się zebranie członków Wspólnoty, to sami we własnym interesie musimy przypilnować aby na zebraniu było przynajmniej tylu właścicieli mieszkań aby ich głosy dały najmniej 50% udziałów, gdyż z moich informacji wynika, że tylko taka reprezentacja pozwoli nam na zmianę Zarzadcy. Zatem już trzeba pomyśleć o wzięciu pełnomocnictw od tych właścicieli którzy nie mogą być obecni na zebraniu. Musi też być obecny notariusz, gdyż w innym razie wynik głosowania może być nieważny w świetle prawa.


1. Z ustawy z 24 czerwca 1994 o własności lokali wynika że Wspólnota została zawiązana w momencie wyodrębnienia pierwszego lokalu mieszkalnego.
2. Wydatki za sprawy "zwyczajne" takie jak wywóz śmieci itp. ustala zarządca. Zebranie członków decyduje tylko o sprawach nadzwyczajnych wymienionych w ustawie.
3. Obowiązek organizacji zebrania narzuca ustawa i z tego co wiem ma to być 10 marca a nie 30 marca.
4. Z tym notariuszem to chyba przesada. Ustawa mówi o obecności notariusza ale chyba tylko w kontekście ustanawiania zarządcy. Przy podejmowaniu decyzji przez zebranie właścicieli chyba notariusz nie jest konieczny.

To moja interpretacja ustawy. Być może ktoś jeszcze wypowie się na ten temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariola



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:49, 24 Lut 2010    Temat postu:

Jeżeli będzie powołana Wspólnota, to mam nadzieję Zarząd będzie interesował sie czy do wykonania jakichś usług wybrano firmę która oprócz oczywiście gwarancji jakości ma niezawyżone koszty.....Jeżeli ustawa mówi o obecności notariusza, to należy domniemywać że przy próbie zmiany dotychczasowego zarządcy , ten będzie starał się o unieważnienie uchwał jeżeli notariusza nie będzie i na pewno jeżeli tak stanowi prawo to mu się uda. Wymóg obecności właścicieli którzy posiadają łącznie ponad 50% udziałów chyba nie budzi wątpliwości. Nie uda się bez sporego zaangażowania się mieszkańców zebrać tylu właścicieli i zebrania trzeba będzie powtarzać, co będzie niepotrzebną stratą czasu i pieniedzy /koszt wynajmu lokalu, notariusza itd/.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 9:53, 24 Lut 2010    Temat postu:

Sadze, ze bez przyklejenia ogloszen na klatkach zebranie 50% sie nie uda. Nie kazdy czyta forum.
Powrót do góry
michał z B3



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Sieradz

PostWysłany: Śro 10:11, 24 Lut 2010    Temat postu:

Forum nie każdy czyta ale AGBUD ma obowiązek powiadomienia wszystkich właścicieli o zebraniu (w formie pisemnej) więc może nie będzie tak źle.
Nie zmienia to faktu że przydało by się większe zaangażowanie mieszkańców.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smalecwks
Administrator


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 10:16, 24 Lut 2010    Temat postu:

a jest już ustalony jakiś termin zebrania? Ja żadnej informacji nie dostałem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna -> Wspólnota Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin