Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna

 Głosowanie PRZECIWKO uchwałom 1 i 4

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
boolan



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:07, 21 Mar 2011    Temat postu: Głosowanie PRZECIWKO uchwałom 1 i 4

Witam !

Dzisiaj z przerażeniem dostrzegłem, że większość osob obecnych na zebraniu zagłosowała za przyjęciem sprawozdania finansowego za rok 2010 oraz za nowym sposobem rozliczania kosztów CO.

Mamy jeszcze szansę to zmienić w trybie indywidualnego zbierania głosów !

Uważam, że sprawozdanie za rok 2010 należy odrzucić, gdyż kilka pozycji zostało znacznie przekroczonych - m. in sprzątanie oraz konserwacja dźwigów. Windy często stają, bo winda "gubi piętro" i konieczne jest wezwanie serwisu, który dokonuje resetu !
Jeśli je przyjmiemy, czeka nas solidna dopłata !

Z kolei nowy sposób naliczania kosztów CO uderzy przede wszystkim w ludzi, którzy oszczędnie gospodarują energią cieplną. Skad 70 % kosztów na stratach, jeśli budynek jest bardzo dobrze zaizolowany termicznie ?
Rachunki za ogrzewanie znacznie wzrosną, gdyż będziemy dokładać się do rachunków osob, które dużo energii zużywają - bo np. mieszkają na ostatnim piętrze oraz pokrywali koszty wszelkiego marnotrastwa !

Uważam, że koszty CO w całości powinny być rozliczane w oparciu o wskazania liczników. Wtedy płacilibyśmy proporcjonalnie do ilości zużytej energii.

Dlatego apeluję: Głosujmy przeciwko uchwałom nr 1 i 4 !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boolan



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:58, 23 Mar 2011    Temat postu: Uchwałom 1 i 4 mówimy stanowczo: NIE !

Plan gospodarczy na przyszły rok również można i trzeba odrzucić, gdyż w innym przypadku czekają nas spore dopłaty za marnotrawstwo oraz założenie jakichś dziwnych dodatkowych funduszy.

PLANU GOSPODARCZEGO WCALE NIE TRZEBA W TAKIEJ POSTACI PRZYJMOWAĆ !!!

A jeśli chodzi o nowy sposob naliczania CO, to najwyraźniej kolejna pijawka w postaci firmy rozliczającej te koszty chce się podessać do naszych portfeli !

Poza tym w straty można wliczyć wszystko - nawet to, czego nie było.

GŁOSUJMY PRZECIW TYM UCHWAŁOM !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OKI1



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:06, 25 Mar 2011    Temat postu:

Jeśli plan gospodarczy zostanie przyjęty to uregulujemy zadłużenia powstałe za czasu AGBUDU jakieś 80.000 zł no i fajnie nie będziemy mieli długu. Mam jednak pewne wątpliwości. AGBUD ponoć nie przekazał całej dokumentacji to czy te 80.000 zł to nasze długi.
Jeśli dobrze pamiętam to w chwili przejmowania zarządzania przez FONTIS zadłużenie naszej wspólnoto to też była mniej więcej taka kwota i wynikało to m.in z niepłaconych czynszów. Czynsze zostały w części ściągnięte ale dług nadal jest w sumie to nie wiem za co bo nasze zobowiązania za media to kolejne 80.000 zł.
Jeśli ktoś z zarządu tu zagląda to proszę niech tą sytuacje wyjaśni i dodatkowo niech przedstawi następujące rozliczenie:
Stan na dzień przejęcia zarządu po AGBUDZIE na dzień przejęcia:
I.Fundusze na rachunkach (ogółem na wszystkich, może być też w rozbiciu na poszczególne a jest ich kilka) , w kasie........ zł
I Należności ogółem .......w tym:
- z tytułu zaległych czynszów -
- pozostałe-
II. Zobowiązania ogółem ....... w tym wobec :
-
-
-
Wpływy środków na rachunki w okresie od dnia przejęcia do 31.12.2010...
Wypłaty środków z rachunków w okresie od dnia przejęcia do 31.12.2010..
(oczywiście większe pozycje z zaznaczeniem co i za co)
Stan na dzień 31.12.2010 wg powyższego schematu.

A najlepiej to przedstawienie pełnego sprawozdania finansowego : bilans rachunek wyników i przepływy pieniężne .

Bez rzetelnego przedstawienia sytuacji może się okazać , że znowu znajdą się jakieś niezapłacone faktury. Nie mówię,że nie powinniśmy spłacać długów tylko jeśli mamy je spłacać to musimy mieć pewność ,że to nasze długi .


Dla pocieszenia to może się okazać,że w przyszłym roku będziemy musieli pokryć też pewną kwotę ale o połowę mniejszą , która została zapłacona za zobowiązania naszej wspólnoty ale nie z naszego rachunku.
( to w końcu rachunki były płacone czy nie bo według mnie były ale nie są zapłacone a dodatkowo będziemy musieli oddać pieniądze którymi te rachunki były płacone)
Jeśli AGBUD coś mieszał to jakie zostały wyciągnięte konsekwencje wobec tej firmy , minęło już prawie 10 miesięcy !

I jeszcze jedno , myślałem,że to FONTIS zajmuje się zarządzaniem nieruchomością, a tu się okazuje ,że do każdej większej czynności wynajmowana jest firma zewnętrzna choćby spisywanie liczników, może w przyszłości też usługi prawnicze - a Fontis mówił , że ma własnego prawnika.Po coś ten fundusz celowy w planie na ten rok jest tworzony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek.z



Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wrocław

PostWysłany: Pią 23:54, 25 Mar 2011    Temat postu:

OKI1 napisał:

Stan na dzień przejęcia zarządu po AGBUDZIE na dzień przejęcia:
I.Fundusze na rachunkach (ogółem na wszystkich, może być też w rozbiciu na poszczególne a jest ich kilka) , w kasie........ zł
I Należności ogółem .......w tym:
- z tytułu zaległych czynszów -
- pozostałe-
II. Zobowiązania ogółem ....... w tym wobec :
-
-
-
Wpływy środków na rachunki w okresie od dnia przejęcia do 31.12.2010...
Wypłaty środków z rachunków w okresie od dnia przejęcia do 31.12.2010..
(oczywiście większe pozycje z zaznaczeniem co i za co)
Stan na dzień 31.12.2010 wg powyższego schematu.

A najlepiej to przedstawienie pełnego sprawozdania finansowego : bilans rachunek wyników i przepływy pieniężne .I

Widać, że nie byłeś na spotkaniu z zarządcą, wszystkie te kwoty były tam przedstawione i zraportowane. Zadłużenie z agbudu jest całkowicie nasze, w kwocie 80 tys zł. dodatkowo płaciliśmy za oświetlenie etapu II i III, ale zostało to juz uregulowane z tymi wspólnotami. sytuacja jest niestety taka, że musimy spłacić nasze zadłużenie. Nie wynika ono jednak z faktu, ze agbud nas "orżnął" tylko dlatego, że prowadził niedokładną księgowość i nie rozliczył nas ze wszystkich kosztów.

OKI1 napisał:

Bez rzetelnego przedstawienia sytuacji może się okazać , że znowu znajdą się jakieś niezapłacone faktury. Nie mówię,że nie powinniśmy spłacać długów tylko jeśli mamy je spłacać to musimy mieć pewność ,że to nasze długi .
I


Wg tego co mówili ludzie z Fontisu, nie ma takiej opcji na ten moment. dodatkowo będzie wynajęta firma do audytu (uchwała o kosztach celowych), która dokładnie sprawdzi jak to wszystko było księgowane przez Agbud. wszystkie niezgodności trafią ze złożonym już pozwem przeciwko tej firmie i najprawdopodobniej odzyskamy część pieniędzy.

Pzdr, Bartek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boolan



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:18, 26 Mar 2011    Temat postu: Nie akceptujmy planu na rok 2011 !

Trzeba go odrzucić, gdyż inaczej nie dość, że wrzucą nam dopłatę (nie wiadomo do końca za co !), to jeszcze podniosą czynsz obciążając kosztami wynajęcia jakichś dziwnych firm konsultingowych.
A od czego jest nas zarządca ? Za co on pobiera regularnie grube pieniądze ?
Nie zna się na zarządzaniu nieruchomościami i nie orientuje się w rozliczeniach ???

Jeśli przyjmiemy ten plan oraz udzielimy absolutorium za rok 2010, to byc może będziemy płacić jedne z najwyższych czynszy we Wrocławiu Shocked

Już teraz jego wysokość zakrawa na jakiś paradoks ekonomiczny !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek.z



Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wrocław

PostWysłany: Sob 18:27, 26 Mar 2011    Temat postu: Re: Nie akceptujmy planu na rok 2011 !

boolan napisał:
Trzeba go odrzucić, gdyż inaczej nie dość, że wrzucą nam dopłatę (nie wiadomo do końca za co !), to jeszcze podniosą czynsz obciążając kosztami wynajęcia jakichś dziwnych firm konsultingowych.
A od czego jest nas zarządca ? Za co on pobiera regularnie grube pieniądze ?
Nie zna się na zarządzaniu nieruchomościami i nie orientuje się w rozliczeniach ???

Jeśli przyjmiemy ten plan oraz udzielimy absolutorium za rok 2010, to byc może będziemy płacić jedne z najwyższych czynszy we Wrocławiu Shocked

Już teraz jego wysokość zakrawa na jakiś paradoks ekonomiczny !


może i kwoty wysokie, ale uzasadnione w 100% wg tego co przestawił zarządca. A kwoty za audyt itd beda odzyskane w sadzie jako koszta sądowe.

A dopłata wiadomo jest za co, za to za co fontis musiał za agbuda zapłacić a agbud nas z tego nie rozliczył, stąd dopłata. Zresztą, jezeli tylko ktoś ma wątpliwości, bylem w fontisie i zarządca pokazał mi wszystkie dokumenty i wszystko wytłumaczył.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OKI1



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:40, 26 Mar 2011    Temat postu:

Panie Bartku, na spotkaniu rocznym z zarządcą owszem byłe - tym w szkole podstawowej, jeśli było jakieś inne to nie byłem. Na spotkaniu w szkole podstawowej było jakieś 15 - 16 % uprawnionych do głosowania ale może się mylę nie potrafię szybo policzyć ilości osób i przemnożyć ich udziału tym bardziej , że cześć dysponowała pełnomocnictwami - mam nadzieję, że komisja skrutacyjna sprawdziła ważność i autentyczność pełnomocnictw.
Na spotkaniu tym przedstawione i omówione było sprawozdanie za 2010r. oczywiście większe pozycje ,wymienione w skrócie telegraficznym zadłużenia poszczególnych lokali - te większe oczywiście wg mnie na jakieś 40- 50 tyś. Rozliczenie części wspólnej wyszło nawet na lekkim plusie. Natomiast do uregulowania pozostają media za 2010r - 82.000 zł . Koszty rozumiem jako wystawione faktury za 2010r., lub to co powinniśmy zapłacić za 2010r, naliczenia wpłaty właścicieli za ten okres ale czy pozycja naliczenia oznaczają wpłaty jakie powinny być dokonane w tym okresie czy kwoty wpłacone w tym okresie - łącznie z zaległymi czynszami za 2008- 2009r. to nie wiem.
Na końcu "nespodzianka" jak to określiła Pani Karolina nasze zadłużenie za lata 2008 - 2009 83 412 zł i specjalna uchwała o rozliczeniu tej kwoty czyli pokryciu jej przez mieszkańców czyli jej uregulowaniu.
Raz Pan pisze , że agbud prowadził nidokładą księgowość , a następnie pisze Pan , ze fontis przedsatwił wszystkie dokumenty i kwoty są uzasadnione w 100%.
Pisze Pan również , że płaciliśmy za energię II i III etapu i zostało to już uregulwoane z tymi wspólnotami czy aby na pewno wszystko mamy wyjaśnione i uregulowane z tymi wspólnotami ? - w której pozycji naliczenia , koszty sie to znajduje?
Jak dla mnie to nie wszystko jest jasne ale nie jestem biegłym księgowym - a właśnie ponoć biegły księgowy który miał zbadać firmę z uwagi na bałagan w papierach agdudu ZREZYGNOWAŁ -delikatnie mówiąc. Jedyne co jest pewne to to, że mamy zapłacić 83.412,35zł - jaka dokładność i to przed audytem? Do tego pisze Pan , ze fontis musiał to zapłacić za agbud. A jeden Pan z zarządu na spotkaniu mówił że w dalszym ciągu grożą nam odcięcia mediów cały czas negocjowane są ugody z tymi firmami a na biurku leżą niezapłacone faktury. To jak to w końcu jest?
Jak dla mnie nie wszystko jest jasne w sprawozdaniu za 2010r. Mimo to zagłosowałem za planem gospodarczym na 2011 r w którym "wciśnięto" nawet fundusz celowy 40.482,86 zł bo uważam , że zarząd się napracował stara się wyciągnąć wspólnotę z długu poprawić stan techniczny budynku i ta kasa może się wspólnocie przydać choćby nawet na pokrycie częściowe tych kosztów za 2008-2009r.
Nie rozumiem jednak skąd opór w przedstawieniu rozliczenia wspólnoty wg zaproponowanego przeze mnie schematu. Ja z informacji przedstawionych przez zarządcę mimo usilnych starań nie potrafiłbym przedstawić rozliczenia wg powyższego schematy. Jeśli Pan potrafi to bardzo proszę o pomoc. Być może pomoże to również innym uczestnikom forum zrozumieć naszą sytuację finansową bo szczerze mówiąc ja nie rozumiem .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek.z



Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wrocław

PostWysłany: Pią 19:25, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Cytat:
Na końcu "nespodzianka" jak to określiła Pani Karolina nasze zadłużenie za lata 2008 - 2009 83 412 zł i specjalna uchwała o rozliczeniu tej kwoty czyli pokryciu jej przez mieszkańców czyli jej uregulowaniu.
Raz Pan pisze , że agbud prowadził nidokładą księgowość , a następnie pisze Pan , ze fontis przedsatwił wszystkie dokumenty i kwoty są uzasadnione w 100%.


Z tego co mi wiadomo stare faktury są popłacone, ale mamy problem z płatnościami faktur bieżących, przynajmniej tak mówili ludzie z fontisu.

Agbud prowadził niedokładną księgowość, ponieważ na jednym koncie obsługiwał wiele wspólnot, stąd też audyt żeby dojść do ładu z tym jak agbud wszystko rozliczał i kiedy płacił. Z tego co mowili ludzie z fontisu to jego niedokładna księgowość polegała na tym, że należności wpływały na jedno konto, potem było to przesyłane na wiele różnych kont i nasze zobowiązania w efekcie był płacone w wielkim bałaganie.

Fontis przedstawił dokumentacje, z której wynikało że agbud/fontis popłacił kwoty "xxx" zł i ma jeszcze do popłacenia nowe faktury na kwoty" y" zł, a nasze wpłaty wyniosły "z" zł. A z faktu, że agbud źle nas rozliczył na sam koniec współpracy wynika fakt, że:

xxx + y = z + 83 tyś zł

Cytat:
Pisze Pan również , że płaciliśmy za energię II i III etapu i zostało to już uregulwoane z tymi wspólnotami czy aby na pewno wszystko mamy wyjaśnione i uregulowane z tymi wspólnotami ? - w której pozycji naliczenia , koszty sie to znajduje?


Płaciliśmy za następne etapy, teraz bedzie nowy licznik i bedzie porządek.
A co do rozliczenia to comiesięcznie będzie wpływać kwota na nasze konto od tamtych wspólnot + większość jest już oddana.

Cytat:
Jak dla mnie to nie wszystko jest jasne ale nie jestem biegłym księgowym - a właśnie ponoć biegły księgowy który miał zbadać firmę z uwagi na bałagan w papierach agdudu ZREZYGNOWAŁ -delikatnie mówiąc.

Zrezygnował bo stwierdził, że nie da rady dojść do prawdy. Nic mu nie zapłacilismy. Teraz zatrudniana jest nowa firma, która podobno ma podołać.

Cytat:
dyne co jest pewne to to, że mamy zapłacić 83.412,35zł - jaka dokładność i to przed audytem? Do tego pisze Pan , ze fontis musiał to zapłacić za agbud. A jeden Pan z zarządu na spotkaniu mówił że w dalszym ciągu grożą nam odcięcia mediów cały czas negocjowane są ugody z tymi firmami a na biurku leżą niezapłacone faktury. To jak to w końcu jest?


Aktualne faktury są niepopłacone.
Nawet jeśli zagłosujemy przeciw zaproponowanemu rozwiązaniu fontisu to i tak będziemy musieli zapłacić, wykorzystalismy tyle a tyle mediów, zapłaciliśmy za mniej i jeśli chcemy mieć dalej wode i ogrzewanie itd to musimy wyjść na 0 i basta, więc generalnie niezbyt też rozumiem opór ze strony innych właścicieli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boolan



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:50, 06 Kwi 2011    Temat postu: Przeciw 1 i 4

Mi osobiście nie podoba się sposób postawienia sprawy. Takie płacenie przed audytem, kiedy nieznana jest dokładna kwota to zamiatanie śmieci pod dywan.
Nie podoba mi się również wrzucenie nowych pozycji w plan gospodarczy tak, aby po cichu przeszły.
Plan gospodarczy to jedno, a tworzenie dziwnych funduszy na prawników to drugie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rrr



Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:36, 27 Kwi 2011    Temat postu:

Nie wiem czy w całym I etapie (ale widziałem w 2 klatkach budynku B1) nie działają windy. Tłumaczenie jest niby takie że nie możemy uregulować płatności dla firmy odpowiedzialnej za nie tak długo jak nie zostaną rozliczone lata 2008-2009. To chyba jakiś żart :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boolan



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:29, 28 Kwi 2011    Temat postu: Dość wyciągania pieniędzy z naszych kieszeni !

Ludzie, głosujcie przeciw ustawom 1 i 4!

Windy nie działają nie tylko w B1, ale również w B2.
To rzeczywiście jakiś kiepski żart, że faktury dla firmy konserwującej windy są nieuregulowane i MY je mamy teraz pokryć.

Przecież budynek miał gwarancję i rękojmię, więc niech się po pieniądze zwracają do Wrobudu, a nie do nas !

A swoją drogą to podejrzane, że windy tak często ulegają awariom w naszych budynkach. Przecież nie produkowała ich byle jaka firma z Chin, tylko firma niemiecka. Czy ktoś celowo nie partaczy tu roboty ?

Te często psujące się windy to doskonały pretekst, by wysysać pieniądze z naszych portfeli !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OKI1



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:03, 28 Kwi 2011    Temat postu:

Witam,
z przedstawionego wyliczenia wynika jasno xxx+y=z+83 tyś. No więc wiadomo, że mamy zapłacić 83 tyś.
W przyszłym roku będzie xxxx+yy= z+90 tyś lub jakoś tak.
I będziemy musieli zapłacić, może nie tyle zapłacić co zagłosować nad uchwałami (acha zapomnieli dodać , że mamy zagłosować "za") bo jak nie to będą niepopłacone faktury za np.prąd i nam go odetną. Sprytnie, ciekawe kto wpadł na taki pomysł.
Taka wygląd demokracja .... w niektórych krajach.
A czy ktoś się może dowiadywał w kone jak to rzeczywiście wygląda?
Serdeczne współczucia dla sąsiadów z wyższych kondygnacji. Nie dość , że dachy przeciekają to jeszcze te windy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tek



Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 9:20, 01 Maj 2011    Temat postu:

czy windy nie powinny być jeszcze na gwarancji przypadkiem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boolan



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:22, 01 Maj 2011    Temat postu: Uchawałom 1 i 4 stanowcze NIE !

Firma Fontis próbuje nas szantażować, że razem z firmą Kone wyłączą windy, jesli NIE ZAGŁOSUJEMY ZA ustawami !

Czy oni nie powinni dbać o NASZE interesy ?

I dlaczego narzucają nam, jak mamy głosować w sprawie NASZYCH mieszkań i naszych pieniędzy ?!?!

To my im możemy mówić, co mają robić za nasze pieniądze, a nie oni nam !

Poza tym - w roku 2008 odebraliśmy mieszkania - więc do października 2009 windy BYŁY NA GWARANCJI.

Niech więc Fontis nie wyciąga ręki po nasze pieniądze, tylko ruszy głową i wydębi je od tego, kto gwarancji udzielił.

I jak to możliwe, że nowe windy renomowanej firmy psują się jedna po drugiej tak często ? Może celowo wciśnięto nam wybrakowany towar, by stał się POMPĄ DO WYSYSANIA pieniędzy z naszych porfeli !

Pora dać żółtą kartkę firmie Fontis.

I zagłosować przeciw ustawom 1 i 4 !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna -> Zielone wzgórze - etap I Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin