Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna

 Problem przepływu informacji.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
michał z B3



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Sieradz

PostWysłany: Wto 8:45, 21 Wrz 2010    Temat postu:

twarzu napisał:

Nie zapominajmy, że na etacie mamy firmę FONTIS jako profesjonalną firmę zarządzającą, rekomendowaną przez Zarząd.

Do tego osiem osób w zarządzie, pracujących nie do końca charytatywnie w planie gospodarczym jest kwota na koszty inne oraz wynagrodzenie Zarządcy i Zarządu.

Nie zgodzę się z tym, że osoby nie zainteresowane nie pomagały w swoich sprawach.

W sprawie miejsc postojowych widzimy jak przebiega współpraca na linii Zarząd - Mieszkańcy.


Twarzu nie przesadzaj.
FONTIS został wybrany z kilku firm jako firma która miała najlepsze zaplecze i sprawiała wrażenie najwyższych kompetencji. Ocenić FONTIS tak naprawdę można dopiero po czasie, więc uważam że pretensje do Zarządu są nieuzasadnione - wybrali firmę najlepszą z dostępnych.

1000zł do podziału na 8 osób i po opodatkowaniu daje 100zł na głowę. To nie jest wynagrodzenie tylko zwrot kosztów rozmów telefonicznych i innych materiałów typu papier i drukowanie.
Wynagrodzenie Zarządcy jest inna kwestią - tą kasę dostaje FONTIS.

Ale masz jedną rację - Zarząd mógłby włączyć się do dyskusji garażowej.
Brak ich wypowiedzi na ten temat może być odebrany przez niektórych jako brak zainteresowania i jak widać jest tak odbierany.


Ostatnio zmieniony przez michał z B3 dnia Wto 8:47, 21 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 9:26, 21 Wrz 2010    Temat postu:

michał z B3 napisał:


Twarzu nie przesadzaj.
FONTIS został wybrany z kilku firm jako firma która miała najlepsze zaplecze i sprawiała wrażenie najwyższych kompetencji. Ocenić FONTIS tak naprawdę można dopiero po czasie, więc uważam że pretensje do Zarządu są nieuzasadnione - wybrali firmę najlepszą z dostępnych.

1000zł do podziału na 8 osób i po opodatkowaniu daje 100zł na głowę. To nie jest wynagrodzenie tylko zwrot kosztów rozmów telefonicznych i innych materiałów typu papier i drukowanie.
Wynagrodzenie Zarządcy jest inna kwestią - tą kasę dostaje FONTIS.

Ale masz jedną rację - Zarząd mógłby włączyć się do dyskusji garażowej.
Brak ich wypowiedzi na ten temat może być odebrany przez niektórych jako brak zainteresowania i jak widać jest tak odbierany.


Sprawa miejsc postojowych ciągnie się od czerwca. Mamy końcówkę września oraz dezorientację mieszkańców.
Zarówno na czerwcowym zebraniu, gdzie nie poinformowano osoby jakie skutki niesie za sobą głosowany plan gospodarczy, w którym nie wzięto pod uwagę sytuacji prawnej lokali garażowych.
Jak i przy obecnej uchwale, gdzie nie poinformowano mieszkańców jakie to argumenty i artykuły prawne spowodowały, że pod głosowanie mieszkańców trafiła obecna uchwała.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 9:28, 21 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
czerwo



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:21, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Popieram dramatyczny wpis @zaspokajaczakurdomowych - nie możemy krytykować Zarządu dla samej krytyki i dla zabawy. Zdaje sobie sprawę, że wkładają dużo energii, czasu w trzymanie ręki na pulsie, załatwianiu ważnych spraw dla wspólnoty - telefony, pisma, cokolwiek. Dobra robota!

Ale: co z tym nieszczęsnym brakiem przepływu informacji. Jak to się stało, że tyle osób składało podpisy, zupełnie nieświadomi konsekwencji? Jeśli ktoś z Zarządu się będzie chciał wypowiedzieć w tym wątku, bardzo proszę odpowiedzieć na to pytanie.

Wspólnota mieszkaniowa to na tyle jednolita i mała grupa ludzi, że aż niesłychane że doszło do podzielenia jej na podgrupy, które sobie skaczą do gardeł. Wygląda to tak, że właściciele miejsc postojowych są obśmiewani wywodami sprowadzającymi się do "Se tyle metrów kupiłeś, to se płać".

Przyznaję, że Zielone Wzgórze brzmi równie malowniczo jak Złote Tarasy, ale proszę Państwa - z całym szacunkiem - kto z Państwa uwierzył że obecne czynsze za garaże w naszym budynku są normalne? A jeśli Państwo uwierzyli, to czy z jakiegoś innego powodu, niż z tego, że jesteście obecnie paczkę papierosów miesięcznie do przodu?

Co do obsesji na temat metrów kwadratowych - z tego co jest pisane w wątku o Uchwale nr 6 nie ma problemu, żeby do sprawy podejść inaczej: pomnożyć metry przez ustawę, traktowaną całościowo.

"Wiązało się to z tym że Wrobud kazał im tak naliczać bo takie opłaty obiecywał kupującym miejsca postojowe z tego co się orientuję."

Pierwsze słyszę, czy ktoś z Państwa wchodził z Wrobudem w takie dyskusje?


Ostatnio zmieniony przez czerwo dnia Wto 12:41, 21 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:15, 21 Wrz 2010    Temat postu:

zaspokajaczkurdomowych napisał:

Osobiście bardzo się zawiodłem, że nie pojawił się tutaj oficjalny wpis 'tłumaczący' ze strony zarządu.


Z drugiej strony - trochę dla równowagi dyskusji - chciałbym przypomnieć, że o to co w końcu sam policzyłem, prosiłem bardzo jasno na samym początku w wątku "prośba do autorów o wyjaśnienia". Autorów w rozumieniu przedstawicieli garaży. Również bez odzewu.

Muszę się zastanowić - jako osoba bez garażu i nawet bez piwnicy - jakiej prowizji zażądać od ewentualnej obniżki stawek za garaże :-))))


Komunikacja na pewno trochę szwankuje (i zarzad faktycznie tez tutaj nie blysnal) ale jak porównamy naszą obecną dyskusję tutaj z niektórymi niechlubnymi początkami tego forum (o "gazetowej" prehistorii nie wspominając) to nie jest według mnie tak źle :-)

Z następną uchwałą będzie lepiej :-)


Ostatnio zmieniony przez Pawel dnia Śro 5:17, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 7:42, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Pawel napisał:


Z drugiej strony - trochę dla równowagi dyskusji - chciałbym przypomnieć, że o to co w końcu sam policzyłem, prosiłem bardzo jasno na samym początku w wątku "prośba do autorów o wyjaśnienia". Autorów w rozumieniu przedstawicieli garaży. Również bez odzewu.

Muszę się zastanowić - jako osoba bez garażu i nawet bez piwnicy - jakiej prowizji zażądać od ewentualnej obniżki stawek za garaże Smile)))



Czy do uchwały Zarząd nie dostarczył pisma, które wyjaśniało wszystkie kwestie poruszone na forum?? Przecież posiadał wszystkie niezbędne informacje na temat sytuacji prawnej i sposobów rozliczeń, tak aby rzetelnie przedstawić sprawę.
Nie zapominajmy, że wszystkie te informacji były analizowane przez Zarząd i Zarządce - takiej informacji też nie było?? Czyżbyś nie został poinformowany??

Ustawa o własności lokali napisał:

Art. 21. 1. Zarząd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą, a poszczególnymi właścicielami lokali.


Wobec tego muszę się sam zastanowić ile prowizji zażądać za poświęcenie czasu i tłumaczenie sytuacji związanej z lokalami garażowymi . Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 7:45, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Elvo



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 7:49, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Dobra, sprowadza się dyskusja do tego czy zarząd robi co trzeba itd i macie pretensje że nie do końca charytatywnie... To trzeba było ruszyć dupy jak formalnie zarządu nie było i załatwiać sprawy z agbudem i jego odwołaniem zanim powołano formalny zarząd i w momencie kiedy to te osoby tylko koszty ponosiły bez jakiejkolwiek rekompensaty za to. A nie że teraz wielkie pretensje i pisanie że widać kto się tam nadaje a kto nie - tematem jest uchwała napisana przez właścicieli garaży, którzy to powinni tutaj się wypowiadać na temat tej uchwały - takie jest moje zdanie - pomijając to że ta uchwałą niesie jedynie korzyść dla posiadaczy lokalu garażowego (a nie miejsc postojowych).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 8:11, 22 Wrz 2010    Temat postu:

twarzu napisał:
Nie zapominajmy, że wszystkie te informacji były analizowane przez Zarząd i Zarządce - takiej informacji też nie było?? Czyżbyś nie został poinformowany??


Ja prosiłem o metry kwadratowe i związane z tym wyjaśnienia różnic w stawkach. Takiej informacji nie było i nie zostałem poinformowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 8:17, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Wszystko ok, lecz cała sprawa nie była przeprowadzona do końca fajnie. Pisząc tutaj co wg mieszkańców było nie tak oraz czego zabrakło można uświadomić zarząd jak można to robić lepiej oraz konkretniej - co nie znaczy wcale, że obecnie to jekieś dno. Wręcz przeciwnie- każdy się zgodzi, że zarząd świetnie się spisuje lecz oczywistym jest, iż pojawiło się kilka niescisłości/niedociągnięć. Tak jak pisałem - zarząd to tylko grupa przypadkowych osób i trudno oczekiwać 100% profesjonalizmu oraz bezbłędności zwłaszcza po tak krótkim okresie.
Jezeli nikt by się nie wypowiedział to kolejna ustawa by była w formie podobnej do poprzedniej a własnie pisząc jak to widzimy w przyszłośći- można osiągnąć poprawe.

Sądzę, że należy wymieniać otwarcie 'niedociągnięcia' a zarząd nie powinien się 'obrażać' lecz traktować to jako forme podpowiedzi- bo jest ona tym w rzeczywistości. Mam nadzieję, że tak właśnie jest.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 8:17, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Śro 8:56, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Elvo napisał:
Dobra, sprowadza się dyskusja do tego czy zarząd robi co trzeba itd i macie pretensje że nie do końca charytatywnie... To trzeba było ruszyć dupy jak formalnie zarządu nie było i załatwiać sprawy z agbudem i jego odwołaniem zanim powołano formalny zarząd i w momencie kiedy to te osoby tylko koszty ponosiły bez jakiejkolwiek rekompensaty za to. A nie że teraz wielkie pretensje i pisanie że widać kto się tam nadaje a kto nie - tematem jest uchwała napisana przez właścicieli garaży, którzy to powinni tutaj się wypowiadać na temat tej uchwały - takie jest moje zdanie - pomijając to że ta uchwałą niesie jedynie korzyść dla posiadaczy lokalu garażowego (a nie miejsc postojowych).


Troszkę odbijasz piłeczkę nie w tą stronę.

Na tym wątku jest poruszany problem przepływu informacji:

Czy w piśmie jakie dostałeś od Zarządu zawarte były te kluczowe informacje jaki pojawiły się na forum??

Czy byłeś poinformowany przed zebraniem czerwcowym i uchwaleniem obecnego planu gospodarczego jakie on niesie ze sobą skutki dla wszystkich lokali jakie są we wspólnocie??

PS
Przy tej uchwale pojawiła się tabelka, jaki wpływ ma uchwała na poszczególne lokale - stworzona przez osoby tworzące rozliczenia. Widziałeś coś podobnego, na zebraniu czerwcowym, gdy nie uwzględniając sytuacji prawnej garaży i korzystając z nieświadomości osób głosujących zrzucono dużą część kosztów na lokale garażowe.

Nie zastanowiło Cię to skąd przy planie gospodarczym, opiewającym na 341 544 zł nie zawierającym kosztów stałych c.o. 49 000 jakie podawał AGBUD, nagle Twoje mieszkanie płaci mniejszy czynsz o ok 20zł. Wniosek nasuwa się sam. Gdzieś te pieniądze zostały przesunięte.

Jeżeli posłużysz się skrótem myślowym i powiesz że wszyscy płacimy wedle udziału tyle samo to jest niby ok. Tak mówi ustawa o własności lokali.
Ale ta sama ustawa o własności lokali reguluje też sprawę lokali służących nie tylko ich właścicielom, ale też innym mieszkańcom wspólnoty. Nakazuje prawnie włączenie części kosztów związanych z tą nieruchomością do kosztów całej wspólnoty - poprzez uchwałę.
Do tego jest sprawa służebności, która już tym razem poprzez kodeks cywilny prawnie nakłada obowiązek ponoszenia części kosztów związanych z używaną nieruchomością na osoby korzystające z obciążonej nieruchomości.

Co dalej jakie są wyjścia z sytuacji:
1 właściciele lokali garażowych zwracają się do wspólnoty o zwrot części kosztów związanych z tymi lokalami oraz do osób władnych tym lokalem (nakładających służebność)

2 wspólnota ustala poprzez uchwałę regulację tej sytuacji

3 sprawę kieruję się do sądu i sąd ustala stawki na podstawie zgromadzonego materiału

Właściciele miejsc postojowych wybrali wersję 2, po co iść do sądu skoro koszty takiego procesu i tak spadną na wspólnotę. Liczyliśmy na to, że skoro Zarząd tworzą mieszkańcy wspólnoty, a wszyscy też należymy do tej samej wspólnoty nie powinno być problemów aby się dogadać. Próbowaliśmy rozmawiać z Zarządem. Przekazaliśmy opinie na temat sytuacji lokalu garażowego. Zaproponowaliśmy 3 sposoby rozliczeń. Poświęciliśmy na to swój prywatny czas.
Zarząd jednak nie wywiązał się z umowy i nie poinformował państwa o wszystkich niuansach tej sprawy, a taki jest jego obowiązek.

Może teraz się zajmie ktoś tą sprawą należycie. Doceniam wkład Zarządu w sprawę zmiany Zarządcy, ale traktowanie osób posiadających miejsca postojowe jako oddzielną grupę to absurd. Odkładanie tej sprawy w czasie też niczemu dobremu nie służy, tak jak i niedoinformowanie mieszkańców. Sprawa ta dotyczy nas wszystkich jako wspólnoty. Nie ma tu miejsca na podziały.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 9:27, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
michał z B3



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Sieradz

PostWysłany: Śro 9:05, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Niestety uchwała napisana była językiem prawniczo-urzędniczym czyli jak inne tego typu dokumenty i niestety jak inne tego typu dokumenty nie była do końca czytelna.
Gdyby oprócz tego pokazane było przykładowe wyliczenie tak jak przedstawił to Paweł wówczas wszystko byłoby dużo łatwiejsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 9:21, 22 Wrz 2010    Temat postu:

michał z B3 napisał:
Niestety uchwała napisana była językiem prawniczo-urzędniczym czyli jak inne tego typu dokumenty i niestety jak inne tego typu dokumenty nie była do końca czytelna.
Gdyby oprócz tego pokazane było przykładowe wyliczenie tak jak przedstawił to Paweł wówczas wszystko byłoby dużo łatwiejsze.


Michale proponowaliśmy, aby Zarząd razem we współpracy z osobami będącymi w temacie napisał pismo wyjaśniające do mieszkańców. Zarząd zaproponował dwa pisma. Po zapoznaniu się z naszym pismem Zarząd stwierdził, że on ma swoje pismo i się pod naszym nie podpisze. Różnica była taka,że oni treść naszego pisma znali, a my ich nie. Po naradzie w swoim gronie stwierdziliśmy, że skoro zarząd ma wszystkie informacje te co my posiadamy nie ma sensu dublować takich pism, wprowadzać zamęt i niepotrzebne koszty.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 9:23, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
michał z B3



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Sieradz

PostWysłany: Śro 9:37, 22 Wrz 2010    Temat postu:

OK. Ja nie mam do Ciebie pretensji ani nie wymagam wyjaśnień.
Stwierdzam tylko fakt - i mam nadzieję że większość mnie poprze - że gdyby pismo od Zarządu zawierałoby przykładowe wyliczenie wówczas wszystko byłoby klarowne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 9:44, 22 Wrz 2010    Temat postu:

michał z B3 napisał:
Niestety uchwała napisana była językiem prawniczo-urzędniczym czyli jak inne tego typu dokumenty i niestety jak inne tego typu dokumenty nie była do końca czytelna.
Gdyby oprócz tego pokazane było przykładowe wyliczenie tak jak przedstawił to Paweł wówczas wszystko byłoby dużo łatwiejsze.


Zgodzę się z Tobą. Ale dlaczego chociaż takiej tabelki jak teraz nie było przy poprzedniej uchwale ?? Teraz być może nie było by problemu.

michał z B3 napisał:
Stwierdzam tylko fakt - i mam nadzieję że większość mnie poprze - że gdyby pismo od Zarządu zawierałoby przykładowe wyliczenie wówczas wszystko byłoby klarowne.


Popieram to, że każdy koszt powinien być wyjaśniony. Przy każdej zmianie powinna być informacja o konsekwencjach dla mieszkańców jakie za sobą niesie. Mamy do tego pełne prawo jako współwłaściciele nieruchomości wspólnej, to nie jest osobny byt to nasz wspólny byt.
Ale może warto zastanowić się gdzie jest źródło problemu, tak żeby wyciągnąć wnioski na przyszłość.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 10:05, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Pawel



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:05, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Moim prywatnym zdaniem wygląda, że większość ma podobne zdanie zarówno na to, że sprawę garaży trzeba doprowadzić do końca jak i na to że "sprawa uchwały nr 6" nie jest dobrym przykładem współpracy w ramach wspólnoty.

Proponuję:
- zostawić na boku 'rozliczenia z przeszloscia'
- przygotować propozycję nowej uchwały, próbującą uwględnić tematy i zastrzeżenia jakie pojawiły się na forum we wszystkich trzech dyskusjach
- przedstawić ja na forum (w mailu? na tym 'zamkniętym forum' tylko dla czlonkow wspolnoty o ktorym juz kilka razy byla mowa?), razem z odpowiednimi wyliczeniami/przykładami, informacjami, itp. itd.
- przedyskutować merytorycznie na forum, tym razem z większym zaangazowaniem Zarzadu
- przerobić całość na oficjalny projekt i poddać pod oficjalne głosowanie tak jak uchwałę nr 6.


Ostatnio zmieniony przez Pawel dnia Śro 10:06, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 10:33, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Pawel napisał:
Moim prywatnym zdaniem wygląda, że większość ma podobne zdanie zarówno na to, że sprawę garaży trzeba doprowadzić do końca jak i na to że "sprawa uchwały nr 6" nie jest dobrym przykładem współpracy w ramach wspólnoty.

Proponuję:
- zostawić na boku 'rozliczenia z przeszloscia'
- przygotować propozycję nowej uchwały, próbującą uwględnić tematy i zastrzeżenia jakie pojawiły się na forum we wszystkich trzech dyskusjach
- przedstawić ja na forum (w mailu? na tym 'zamkniętym forum' tylko dla czlonkow wspolnoty o ktorym juz kilka razy byla mowa?), razem z odpowiednimi wyliczeniami/przykładami, informacjami, itp. itd.
- przedyskutować merytorycznie na forum, tym razem z większym zaangazowaniem Zarzadu
- przerobić całość na oficjalny projekt i poddać pod oficjalne głosowanie tak jak uchwałę nr 6.


Pomysł wyborny.

Proponuję wybrać do przygotowania rozliczenia grupę reprezentatywną 6 osobową: 2 osoby z mieszkaniami, 2 osoby z mieszkaniami i miejscami postojowymi, 2 osoby tylko z miejscami postojowymi. Następnie przedyskutować je na forum.

Co do "rozliczeń przeszłości" to w chwili obecnej stawka jaką obciążono właścicieli miejsc postojowych nie jest zgodna z sytuacją prawną lokali garażowych. Jak zamierzasz tą sprawę uregulować ??


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 10:47, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna -> Zielone wzgórze - etap II Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin