Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna

 Uchwała nr 6
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pią 13:04, 17 Wrz 2010    Temat postu:

michał z B3 napisał:


Innym rozwiązaniem jest to co zaproponowałeś. Nie traktować garażu (miejsca postojowe i plac manewrowy) w ogóle jako części wspólnej co zaproponował FONTIS i oszacować koszty utrzymania garażu. Koszty te w całości poniosą właściciele miejsc postojowych.



Smile o to chodzi, że FONTIS wciągnął powierzchnie piwnic i garaży do powierzchni nieruchomości wspólnej co było opisywane kilka wątków wyżej. Stąd całe zamieszanie. Jakby tak się nie stało nie było by sprawy.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 13:05, 17 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
michał z B3



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Sieradz

PostWysłany: Pią 13:49, 17 Wrz 2010    Temat postu:

No to w takim razie należy zlecić/przekonać FONTIS aby nie rozliczał garażu jako części wspólnej a nie kombinować ze stawkami.

Pytanie czy oni zrobili to dla własnego widzimisię czy tez zrobili to ze względu na uwarunkowania prawne. Być może AGBUD niesłusznie nie uwzględnił garażu w części wspólnej.

Jak to w końcu jest:
Z aktów notarialnych wynika że garaż jest własnością wszystkich czyli częścią wspólną Wspólnoty czy tez jest tylko własnością garażowiczów?

Od tego pytania należało rozpocząć całą zadymę. Podejrzewam że nikt tego nie wie "na 100%".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
john_doe



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:48, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Z aktów wynika, że garaż jest własnością osób posiadających garaże tylko.

Nie ma tam żadnej części wspólnej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:43, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Wygląda zatem, że dochodzimy do podstawowych, a niewiadomych dla nas, spraw typu:
- co dokładnie (jakie matraże, jakie nieruchomości) obejmuje Wspólnota Mieszkaniowa ZGII,
- w jaki sposób (używając jakich łącznych powierzchni) zostały obliczone obecne i proponowane uchwałą 6 stawki,
- jak dokładnie (prawnie/notarialnie, itp) wygląda współpraca garaże - wspólnota (jeśli garaże są czymś osobnym od Wspólnoty).

Bez tego gadamy jak ślepi o kolorach...


PS. Przy okazji jeszcze jeden pomysł ślepego :-)
Jeśli problemem jest - jak słyszę - sprawa służebności na styku garaże - lokale;
Jeśli faktycznie może to służyć do egzekwowania w przyszłości jakichś nieokreślonych należności -
To zamiast żonglować stawkami zostawmy 'czysty' podział kosztów według ułamkowych części nieruchomości wymienionych w aktach.
Jednak przyjmijmy do tego jasną uchwałę, że tytułem istniejących służebności wszystkie lokale przekazują co roku wszystkim garażom określoną kwotę. Wartościowo dobraną mniej więcej tak jak liczył Twarzu wczesniej. I oczywiście nie przelewaną gotówką na osobne konta a odpowiednio bilansowaną w rocznym rozliczeniu.

Mamy dzięki temu:
- jasny podzial wszystkich kosztów (według aktów)
- bardziej sprawiedliwe rozłożenie kosztów między lokale i garaże
- zapewnienie, że nikt z garażow nie zapomni w przyszłości że nie powinien wymagać należności za służebność bo kiedyś była taka dziwna uchwała 6 po której zobowiązano się tego nie robić....


Ostatnio zmieniony przez Pawel dnia Pią 19:45, 17 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
john_doe



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:08, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Dla mnie ten podział jest nie sprawiedliwy.

Nie wiem dlaczego mamy dopłacać do całości kwoty.

Ja uważam, że powinniśmy uczestniczyć tylko w części kosztów garaży. Tylko w części wspólnej, który wykorzystują mieszkańcy. A nie całości jak było to wcześniej proponowane.

Rury przecież nie idą po całej powierzchni. Tak samo jak i osoby. Policzmy jaką powierzchnię zajmują rury i ścieżki jakimi osoby się poruszają. I do tej powierzchni dopłaćmy, a nie do całości. Sądzę, że tak będzie sprawiedliwie.

Proponuję też obciążyć osoby z budynku B4a. Przecież oni będą przejeżdżać przez garaż w B4, chodzić i korzystać z przyłączy. Obecnie właścicielem jest WROBUD. Czy garażowicze przemyśleli ten temat, czy poszli na łatwiznę i obciążyli tylko mieszkańców wspólnoty. W aktach notarialnych garaży też jest ustanowiona służebność w stosunku do działki przylegającej do B4.

I zastanawiam się dlaczego nie traktuje się tu wszystkich dla których służebność jest ustanowiona sprawiedliwie. Dlaczego koszty mają być rozliczane tylko na mieszkańców ZWII. Co z ZWIII?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:46, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Po zastosowaniu:
- [link widoczny dla zalogowanych]
- dwóch piw,
- odpowiedniej ilości czasu -

Udało mi się dotrzeć do wiedzy tajemnej jak poniżej:

1. Nasza wspólnota obejmuje nieruchomość: działka 1/43 (0.6992ha) wraz z budynkami B3 i B4.

2. Właścicielem nieruchomości jest WROBUD, z udziałem wynoszącym 0.1088.

3. Z nieruchomości wydzielono 209 osobnych 'bytów': 3 Garaże i 206 mieszkań.
Z numerów wygląda mi, że najprawdopodobniej dwa mieszkania nie są wydzielone/sprzedane, a więc należą nadal do Wrobudu, oba w klatce Srebrnogórska 6.

4. Powierzchnia garaży (zgodnie z trzema księgami ich dotyczącymi) to łącznie 1518.23mkw.
Ich łączny udział we własności nieruchomości to 0.1220. Garaże są własnością WROBUDu (w około 45%) i kilkunastu innych osób (w 55%)

5. Powierzchnia 206 wydzielonych mieszkań to, jeśli się nie dziabnąłem gdzieś w sumowaniu: 10836.25mkw. Razem z 1518.23mkw garaży, dwoma mieszkaniami po ok 60mkw jeszcze w gestii WROBUDU, daje to sumę bardzo blisko tej uzyskanej od FONTISU jako suma, na którą rozkładają się koszty wspólne: 12473.63 mkw.
Przyjmuję ją na wiarę, że jest OK i tą biorę do dalszych obliczeń.
Powierzchnia ta zatem obejmuje:
- trzy garaże (całość garaży w podziemiu, nie tylko miejsca postojowe): 1518.23mkw
- wszystkie lokale (już wydzielone + 'Wrobudowe'): 10955.40mkw

6. Garaże to w sumie 44 miejsca postojowe, podobno po 11.5mkw każde.
Razem: 506mkw miejsc postojowych i 'reszta' pod postacią dróg i placów manewrowych w garażu.

ZATEM:

Obecnie obowiązujące stawki (2.26zl/mkw) zostały obliczone dzieląc koszty obsługi całej nieruchomości przez 12473.63mkw. Wszyscy, którzy są właścicielami nieruchomości składających się na powyższe 12473.63 są zobowiązani uchwałą z czerwca do opłaty 2.26zł * ilość posiadanych metrów. W przypadku garaży mówimy tu o kwocie 2.26 * 1518.23 / 44 = 77.98zł średnio na miesiąc od miejsca postojowego

DOMYSLAM się, że idea jaka stoi za uchwałą nr 6 to propozycja zmiany sposobu liczenia ich powierzchni. Tak żeby tylko 506mkw (44*11.5mkw) było powierzchnią za jaką 'odpowiedzialni' są garażowcy a reszta została traktowana jako wspólna (tak jak klatki schodowe, trawnik pod balkonem, itp.).
Wtedy całkowita powierzchnia z jakiej będziemy pobierać opłaty to 10955.40 (lokale) + 506 (miejsca postojowe) = 11461.40mkw.
Te same koszty obsługi całej nieruchomości musimy zatem teraz dzielić przez mniejsząilość metrów  stawka wychodzi zatem większa: 2.46zl/mkw.
Oprócz tego uchwała 6 zakłada zróżnicowanie stawki za lokale od stawki za garaże  odpowiednio 2.53zł/mkw i 1.87zł.mkw.
Stawka 2.53zł/mkw byłaby pobierana od 10955.40 mkw (lokale),
a stawka1.87zł/mkw od 506 mkw (miejsca postojowe).
Na jedno miejsce będzie to zatem 1.87 * 11.5mkw = 21.5zl na miesiąc od miejsca postojowego.


Gdybym nie musiał do tego dochodzić sam, gdyby ktoś władny przedstawił odpowiednie wyliczenia od razu, gdyby nie cisza na temat błędnego wyliczenia obecnej stawki
(341544złbudżetu / 12mscy / 12473.63 mkwk= 2.28 a nie 2.26), gdyby ktoś sprawdził dokładnie sumę powierzchni mieszkań na samym początku  głosowałbym na TAK.

Na razie głosuję na NIE i czekam na nową uchwałę nr 7 z nowym pismem przewodnim i potwierdzonymi wyliczeniami.


EDIT: Po zastanowieniu: głosowałbym na NIE nawet wiedząc to wszystko od początku. Z powodu tych 11.5m2 za miejsce postojowe ktore są bazą całego wyliczenia i jego krytycznym elementem. Ale z tego co widzę te 11.5m2 nie istnieje nigdzie formalnie. Na jakiej podstawie stwierdzimy czy pan X ma 11.5m2 a nie 12.5 lub 23? Jedynym dokumentem jest ksiega wieczysta garazu, ktora podaje calkowita jego powierzchnie i udział procentowy w niej każdego z posiadaczy miejsc postojowych.

Jedynym rozwiązaniem jakie widzę jest pozostawienie obecnej sumarycznej powierzchni: 12473.63 mkw (garazowcy odpowiadaja za pelne 1518.23 mkw garazy a nie tylko za 506 mkw miejsc postojowych) a jedynie zroznicowanie stawek za lokale i garaze.
Mozna w ten sposob dojsc do tych samych (niższych niż obecne) oplat miesiecznych od jednego miejsca garazowego - ale pozostawiajac 'notarialne' liczenie powierzchni calkowitej.


Ostatnio zmieniony przez Pawel dnia Nie 17:32, 19 Wrz 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 22:03, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Powrót do góry
mjz



Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:11, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Paweł, brawo, pełne poparcie.
I dzięki za wyjaśnienia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michał z B3



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Sieradz

PostWysłany: Nie 14:41, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Brawo Paweł. Gratuluję samozaparcia w przeanalizowaniu tego.

P.S. Garażowcy nie wiem skąd przy obecnej stawce (2,26zl/m2) wzięła się u was stawka za garaż 170 zł/miesiąc. Z powyższego jasno wynika że powinna ona wynosić niecałe 80 zł.
Może to wyliczenie zakończy wreszcie tą dyskusję.


Ostatnio zmieniony przez michał z B3 dnia Nie 14:45, 19 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smalecwks
Administrator


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 7:04, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Pawel napisał:
Ale z tego co widzę te 11.5m2 nie istnieje nigdzie formalnie.


Dokładnie, nie jest to nigdzie formalnie zapisane i tu jest cały problem. Wystarczy wziąć miarę i zmierzyć ile w rzeczywistości zajmuje srednio box samochodowy. A wydzielona reszta to korytarze, potraktowanie jej jako części wspólnej - taka była idea.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 8:08, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Smalecwks napisał:
Pawel napisał:
Ale z tego co widzę te 11.5m2 nie istnieje nigdzie formalnie.


Dokładnie, nie jest to nigdzie formalnie zapisane i tu jest cały problem. Wystarczy wziąć miarę i zmierzyć ile w rzeczywistości zajmuje srednio box samochodowy. A wydzielona reszta to korytarze, potraktowanie jej jako części wspólnej - taka była idea.


Trzeba było zatem zostawić notarialne liczenie powierzchni a zaproponować NA PRZYKŁAD taki podział stawki:

2.47 od lokali (pobierane od 10955.40 mkw)
0.91 od garazy (pobierane od 1518.23 mkw)

Za jedno miejsce wyjdzie w tym PRZYKŁADZIE:
0.91 * 1518.23 mkw / 44 = 31.49zl
A budzet zamknie sie kwota 341544 zl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 8:19, 20 Wrz 2010    Temat postu:

michał z B3 napisał:


P.S. Garażowcy nie wiem skąd przy obecnej stawce (2,26zl/m2) wzięła się u was stawka za garaż 170 zł/miesiąc. Z powyższego jasno wynika że powinna ona wynosić niecałe 80 zł.
Może to wyliczenie zakończy wreszcie tą dyskusję.


Michale, średnia kwota 80 zł na mc ( w moim przypadku to ponad 90 zł / mc) to tylko zaliczka na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej. Garazowicze muszą pokryć jeszcze koszty utrzymania tych garaży a wiec np oswietlenia, które zapala się przy każdym przejściu mieszkańca do komórki lokatorskiej, koszty sprzątania itp. W przypadku B3 jest to łącznie kwota ok 170 zł.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon 9:01, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Paweł szacunek. Prawda jest taka, że to nie Ty czy ktoś z mieszkańców tylko Zarząd powinien wyjaśnić sytuację całej nieruchomości wspólnej i proponowaną uchwałę oraz sprawę niedoszacowania zaliczek obecnego planu gospodarczego w piśmie do mieszkańców. Taki jest ich obowiązek wynikający z UWL.

Co do rozliczenia jest kilka sposobów zgodnych z prawem, według których możemy się rozliczać. My zaproponowaliśmy Zarządowi trzy wersje oni wybrali jedną z nich.
Przedstawiony przez Ciebie sposób rozliczania:

Pawel napisał:


Trzeba było zatem zostawić notarialne liczenie powierzchni a zaproponować NA PRZYKŁAD taki podział stawki:

2.47 od lokali (pobierane od 10955.40 mkw)
0.91 od garazy (pobierane od 1518.23 mkw)

Za jedno miejsce wyjdzie w tym PRZYKŁADZIE:
0.91 * 1518.23 mkw / 44 = 31.49zl
A budzet zamknie sie kwota 341544 zl


też jest zgodny z prawem i to był też jeden ze sposobów rozliczania jaki przedstawiliśmy do Zarządu - różnicowanie stawek w zależności od lokalu. Tak robią inni zarządcy w naszej okolicy. Został jednak odrzucony przez Zarząd. Wybrali wersję z min powierzchnią miejsca postojowego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku § 21. ust. 1.

Nie wiedzieliśmy, że w piśmie przewodnim Zarząd nie uwzględni wszystkich informacji wraz z wyjaśnieniami jakie mu przekazaliśmy i jakie zawierają akty notarialne miejsc postojowych.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 13:41, 20 Wrz 2010, w całości zmieniany 20 razy
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon 14:57, 20 Wrz 2010    Temat postu:

john_doe napisał:


Proponuję też obciążyć osoby z budynku B4a. Przecież oni będą przejeżdżać przez garaż w B4, chodzić i korzystać z przyłączy. Obecnie właścicielem jest WROBUD. Czy garażowicze przemyśleli ten temat, czy poszli na łatwiznę i obciążyli tylko mieszkańców wspólnoty. W aktach notarialnych garaży też jest ustanowiona służebność w stosunku do działki przylegającej do B4.

I zastanawiam się dlaczego nie traktuje się tu wszystkich dla których służebność jest ustanowiona sprawiedliwie. Dlaczego koszty mają być rozliczane tylko na mieszkańców ZWII. Co z ZWIII?


Lista lokali nakładających służebność była wymieniona kilka postów wcześniej, nie widziałem tam adresów lokali z B4a ??

Czy osoby z B4a będą wjeżdżały do garażu przez garaż w B4, czy będą miały osobną bramę wjazdową?
Wydaje mi się, że w ich przypadku będzie osobny lokal garażowy i podobny problem.

Pamiętajmy, że propozycja uchwały i sposób rozliczania to tylko propozycje. Całość była sprawdzana przez Zarząd i Zarządce, dopiero trafiła do mieszkańców.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 14:58, 20 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Pawel



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:17, 20 Wrz 2010    Temat postu:

twarzu napisał:
zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku § 21. ust. 1.


Ten przepis określa tylko i wyłącznie jakie wymiary minimalne ma mieć miejsce postojowe. Nijak z niego nie wynika czy nasze miejsca są takie jak tam opisane czy większe i czy wszyscy mają takie same....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna -> Zielone wzgórze - etap II Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 6 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin