Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna

 Uchwała nr 6 - prośba do autorów o wyjaśnienia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Wto 9:50, 14 Wrz 2010    Temat postu:

john_doe napisał:
Cytat:

Dziwne, że ani nie ma takiego punktu w planie gospodarczym, ani nikt z Zarządu ani Zarządca nie informował o takim fakcie przed głosowaniem na temat tego planu.




Oczywiście, że ma jasno napisanego, że tyle zużyto prądu na oświetlenie części wspólnych w garażu, a tyle na części wspólnych mieszkań. Podana jest tylko łączna kwota.


Garaże mają oddzielne liczniki energii elektrycznej. Poza tym co jest częścią wspólną w garażu, skoro wszystko pokrywają właściciele garaży ??
Powrót do góry
john_doe



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 9:51, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Tego nie wiem. Trzeba sprawdzić w aktach notarialnych.

I na podstawi nich odpowiednio zmodyfikować opłaty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 9:54, 14 Wrz 2010    Temat postu:

john_doe napisał:
Właśnie, że nie.



Każda osoba nie posiadająca garażu płaci też za utrzymanie jego - utrzymanie części wspólnej garażu (np. droga pomiędzy miejscami) jest doliczane go kosztów całej wspólnoty.



Według tego rozumowania, to skoro dostałem oddzielne rozliczenie za garaż. To z rozliczenia mieszkania, powinno mi się odjąć tą cześć kosztu, która idzie na garaż.

john_doe napisał:
Tego nie wiem. Trzeba sprawdzić w aktach notarialnych.

I na podstawi nich odpowiednio zmodyfikować opłaty.


Na podstawie aktów notarialnych i zapisów w nich jest robiona uchwała, oraz Ustawy o własności lokali art. 22.8 i Kodeksu Cywilnego art. 289. Wszystko co nie obejmuje UWL reguluje KC.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 10:04, 14 Wrz 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
john_doe



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:27, 14 Wrz 2010    Temat postu:

twarzu napisał:
john_doe napisał:
Właśnie, że nie.
Każda osoba nie posiadająca garażu płaci też za utrzymanie jego - utrzymanie części wspólnej garażu (np. droga pomiędzy miejscami) jest doliczane go kosztów całej wspólnoty.

Według tego rozumowania, to skoro dostałem oddzielne rozliczenie za garaż. To z rozliczenia mieszkania, powinno mi się odjąć tą cześć kosztu, która idzie na garaż.


Nie nie tak. Zgodnie z tym suma wszystkich takich rozliczeń dla wszystkich mieszkańców powinna dać kwotę, która pokryje wszystkie koszty związane z częścią wspólną.

Każde takie rozliczenie jest niezależne i dotyczy części wynikającej z udziału danej nieruchomości w części wspólnych.

Dlatego nie można odejmować.
Przykład:
Garaż 5% udział w nieruchomości wspólnej (cała wspólnota)
Mieszkanie 10% udział w nieruchomości wspólnej (cała wspólnota)

Koszty
Garażu 5%* koszt nieruchomości wspólnej + bezpośredni koszt związany z miejscem parkingowym
Mieszkanie 10% * koszt nieruchomości wspólnej + bezpośredni koszt związany z mieszkaniem

Koszt nieruchomości wspólnej = koszty nieruchomości wspólnej garażu + koszty nieruchomości wspólnej mieszkań + koszty nieruchomości wspólnej parkingów

Czyli razem zapłacisz:
15% Koszt nieruchomości wspólnej
+ koszty związane bezpośrednio z nieruchomościami.

Twój udział w częściach wspólnych wyniesie 15%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Wto 10:45, 14 Wrz 2010    Temat postu:

john_doe napisał:
twarzu napisał:
john_doe napisał:
Właśnie, że nie.
Każda osoba nie posiadająca garażu płaci też za utrzymanie jego - utrzymanie części wspólnej garażu (np. droga pomiędzy miejscami) jest doliczane go kosztów całej wspólnoty.

Według tego rozumowania, to skoro dostałem oddzielne rozliczenie za garaż. To z rozliczenia mieszkania, powinno mi się odjąć tą cześć kosztu, która idzie na garaż.


Nie nie tak. Zgodnie z tym suma wszystkich takich rozliczeń dla wszystkich mieszkańców powinna dać kwotę, która pokryje wszystkie koszty związane z częścią wspólną.

Każde takie rozliczenie jest niezależne i dotyczy części wynikającej z udziału danej nieruchomości w części wspólnych.

Dlatego nie można odejmować.
Przykład:
Garaż 5% udział w nieruchomości wspólnej (cała wspólnota)
Mieszkanie 10% udział w nieruchomości wspólnej (cała wspólnota)

Koszty
Garażu 5%* koszt nieruchomości wspólnej + bezpośredni koszt związany z miejscem parkingowym
Mieszkanie 10% * koszt nieruchomości wspólnej + bezpośredni koszt związany z mieszkaniem

Koszt nieruchomości wspólnej = koszty nieruchomości wspólnej garażu + koszty nieruchomości wspólnej mieszkań + koszty nieruchomości wspólnej parkingów

Czyli razem zapłacisz:
15% Koszt nieruchomości wspólnej
+ koszty związane bezpośrednio z nieruchomościami.

Twój udział w częściach wspólnych wyniesie 15%.


Według proponowanej uchwały uzyskujemy pełna kwotę zakładaną w budżecie, z lekką górką. To też zabieg zarządu, z którym się zgodzę. Gdyż nie wszyscy właściciele płacą czynsz regularnie, a wspólnota nie może się zadłużać. Czego nie zastosowano w poprzednim planie gospodarczym. Tam mamy inną sytuację, o której już wcześniej wspominałem.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 10:46, 14 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto 10:47, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Może czas na zebranie wszystkiego w całość?

Są we Wspólnocie trzy rodzaje właścicieli:

1/ Posiadający mieszkanie oraz garaż.
2/ Posiadający mieszkanie bez garażu.
3/ Posiadające garaż bez lokalu mieszkalnego.

Teraz pozostaje odpowiedzenie sobie na kilka pytań typu:

Jaką kwote będzie płacił za garaż?
Jaką kwotę będzie płacił za korytaż garażu?
Jaką kwotę będzie płacił za pozostałe części wspólne?
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto 10:59, 14 Wrz 2010    Temat postu:

zaspokajaczkurdomowych napisał:
Może czas na zebranie wszystkiego w całość?

Są we Wspólnocie trzy rodzaje właścicieli:

1/ Posiadający mieszkanie oraz garaż.
2/ Posiadający mieszkanie bez garażu.
3/ Posiadające garaż bez lokalu mieszkalnego.

Teraz pozostaje odpowiedzenie sobie na kilka pytań typu:

Jaką kwote będzie płacił za garaż?
Jaką kwotę będzie płacił za korytaż garażu?
Jaką kwotę będzie płacił za pozostałe części wspólne?


Mówimy o nieruchomości wspólnej dotyczącej mieszkania i garażu. Tzw. zaliczki na poczet nieruchomości wspólnej.

1/ Posiadający mieszkanie oraz garaż. 8-17 zl dojdzie do mieszkania + 22 za graz. = 30 do 39 pln
2/ Posiadający mieszkanie bez garażu. za mieszkanie 8 - 17 pln
3/ Posiadające garaż bez lokalu mieszkalnego. za garaż 22 pln.

Kwota doliczona do miesięcznego obecnego czynszu za nieruchomość wspólną.

Pamiętajmy tylko, że w kwotach tych jest też korekta planu gospodarczego na życzenie zarządu.

W pierwszej wersji wyglądało to tak:

1/ Posiadający mieszkanie oraz garaż. 6-14 zl dojdzie do mieszkania + 22 za graz. = 28 do 36 pln
2/ Posiadający mieszkanie bez garażu. za mieszkanie 6 - 14 pln
3/ Posiadające garaż bez lokalu mieszkalnego. za garaż 22 pln.

Kwota 6-14 zależna od wielkości mieszkania.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 11:05, 14 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto 11:04, 14 Wrz 2010    Temat postu:

twarzu napisał:
+ 22 za graz


Czyż to nie jest roczny podatek podzielony przez 12miesięcy?
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto 11:07, 14 Wrz 2010    Temat postu:

zaspokajaczkurdomowych napisał:
twarzu napisał:
+ 22 za graz


Czyż to nie jest roczny podatek podzielony przez 12miesięcy?


Nie, podatek nie jest wliczany na poczet kosztów nieruchomości wspólnej tylko to co zawiera plan gospodarczy, a szczegółowo przedstawia tabelka.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto 11:14, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Teraz wszystko zdaje się jest klarowne. Pozostaje kwestia wysokości opłat dla poszczególnych 'typów właścicieli' 1/2/3. Ciekawi mnie, czy są jakieś obiekcje oraz propozycje do kwot przedstawionych powyżej.
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Wto 14:48, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Teraz po przeanalizowaniu obu postów zachęcam wszystkich do udziału w głosowaniu nad daną uchwałą. Myślę, że po zapoznaniu się ze szczegółami całej sprawy, jakie wynikły podczas tej forumowej dyskusji będzie wam łatwiej podjąć decyzję. Jako mieszkańcy wspólnoty jesteśmy też otwarci na inne rozwiązania.

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 14:49, 14 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Pawel



Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:46, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Kwoty przedstawione parę postów wcześniej są dla mnie OK.
Jako cena za doprowadzenie sprawy do porządku zarówno względem sąsiadów jak i prawa - jak najbardziej dla mnie akceptowalna.

Konia jednak z rzędem temu kto do tych kwot i wniosków dojdzie czytając uchwałę 6. Ja tam widzę niezrozumiałe wzrosty stawek za niektóre pozycje, słyszę o jakiejś niejasnej korekcie jaka przy okazji jest wprowadzana, brakuje mi informacji o łącznych powierzchniach....

Jestem za "Twarz-em wysłanym: Wto 10:59, 14 Wrz 2010".
Jestem przeciw uchwale w obecnej treści :-(
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zielonewzgorze.fora.pl Strona Główna -> Zielone wzgórze - etap II Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin